Nová štúdia venovaná mozgu hovorí, že negatívne titulky sú lepšie ako pozitívne. “Ak nemôžeš povedať nič pekné, nehovor vôbec nič.” Myslím si, že každý rodič odovzdal tieto vedomosti svojim deťom. Kto presne vymyslel toto príslovie, je záhadou, ale myšlienka je jasná: najlepšie je byť vždy pozitívny.
Priťahuje nás zakázané
Nie je šokujúce vidieť novú štúdiu od Outbrain, ktorá naznačuje, že NEGATÍVNE titulky sú lepšie ako pozitívne?
Naozaj. Priťahuje nás zakázané. Z akýchkoľvek dôvodov máme my ľudia neskrotný hlad robiť pravý opak toho, čo nám bolo povedané. Ak nám niekto povie, že s niekým nemôžeme mať rande, urobíme všetko pre to, aby sme sa s danou osobou stretli.
Ak nám bolo povedané, že nemáme chodiť do nejakej miestnosti, urobíme všetko pre to, aby sme nazreli dovnútra. Máme neukojiteľnú túžbu pre zakázané. Z tohto pohľadu má zmysel, že nás negatívne titulky priťahujú viac než pozitívne.
Spoločnosť Outbrain zverejnila štúdiu, ktorá obsahovala vzorku úspešných nadpisov (alebo nadpisov, ktoré viedli k prekliknutiu). Zo 65 000 tituliek platených odkazov, ktoré sa v sieti Outbrain zobrazovali od apríla do júla 2012. To je veľa titulov!
Výsledky štúdie sú tieto: Nadpisy, ktoré obsahujú pozitívne superlatívy („vždy“ alebo „najlepšie“), dosiahli 29% horšiu hodnotu ako nadpisy s negatívnymi superlatívmi. Nadpisy, ktoré obsahujú negatívne superlatívy („nikdy“ alebo „najhoršie“), dosiahli o 30 percent lepšiu hodnotu ako nadpisy s pozitívnymi superlatívmi.
Štúdia spoločnosti Outbrain uzatvára: „Priemerná miera prekliknutia na titulky s negatívnymi superlatívmi bola o ohromujúcich 63 percent vyššia ako u ich pozitívnych náprotivkov.“ Outbrain tiež uvádza: „Tieto výsledky boli replikované v nasledujúcej hlavnej štúdii, ktorá obsahovala údaje z mesiacov august – september 2012.“
Prečo ľudí viac lákajú negatívne titulky ako pozitívne?
Nikto vlastne nevie, a ak existuje definitívna odpoveď, nikto ju nepovie. Ale tu sú teórie: Pozitívne titulky sú nadmerne využívané a stali sa klišé. Inými slovami, videli sme ich tak často, že nás už neupútajú. Pozitívne titulky sa stali sklamaniami. Čítali sme toľko častí o „najlepšom“ spôsobe, ako robiť niečo, čo nás už nebaví.
Sme pripravení naučiť sa NESPRÁVNE, ako to robiť, aby sme sa vyhli chybám. Pozitívne titulky nútia čitateľov spochybňovať motívy spisovateľa. Kedy ste naposledy čítali článok o tom najlepšom alebo niečom skvelom a pýtali ste sa, či sa autorovi dostáva provízie za jeho vytvorenie?
Negatívne nadpisy šokujú. Počkaj minútu! Tento produkt, o ktorom som uvažoval o kúpe, je na zozname 5 NAJLEPŠÍCH produktov, ktoré mám použiť? Radšej si prečítam tento článok … Negatívne titulky bývajú neočakávané a zastihnú nás okamžitými intrigami.
Negatívne nadpisy sú vnímané ako nestranné a autentické. Čitatelia zrejme vidia negatívny nadpis ako nestranný alebo nestranný. Aj keď má recenzia pozitívne znenie, je to práve počiatočné negatívum v nadpise, vďaka ktorému si čitateľ myslí, že je autentická.
A možno inklinujeme k negatívnym nadpisom jednoducho preto, lebo sú opakom toho, k čomu sme boli naprogramovaní. Bez ohľadu na to, PREČO sa preklikneme k tomuto článku alebo blogu s negatívnym nadpisom, ide o to, že to robíme.
Ak ste teda malým, stredným podnikateľom, ako môžete využiť výsledky tejto štúdie? Je to celkom jednoduché: skúste použiť nadpisy s náznakom negativity a uvidíte, čo sa stane, či vaše publikum reaguje priaznivo.
Zdroj: business2community.com